Mediul de Afaceri 2017- Ziua I @Casa de Cultură a Studenţilor

0
469

Mediul de Afaceri e mai mult decât un simplu proiect de business. Ediția 2017 a acestui proiect își propune să creeze o conexiune durabilă între mediul academic și mediul antreprenorial, la nivelul întregii țări, iar scopul principal vizează promovarea valorilor și a educației în domeniul business, în rândul tinerilor. Şi cum poate fi exemplificat acest lucru decât printr-o tema foarte bine aleasă, intitulată „Level up in business”.

Mediul de Afaceri este un proiect marca SSE(Societatea Studenţilor Europenişti) cu sprijinul Universităţii Babeş-Bolyai ce are ca şi număr de participanţi la această ediţie 30 de studenţi, dintre care 5 sunt din Cluj-Napoca şi restul de 25 sunt de la nivel naţional. Scopul acestui proiect, prin mijloace precum training-uri, workshop-uri, conferinţe şi dezbateri cu oameni de business, se concentrează asupra începutului unei cariere de către tinerii absolvenți. Așadar, discuțiile se îndreaptă înspre IMM-uri ( pornirea propriei afaceri, idei strălucite de afaceri, originalitate și identificarea unui sector de piață profitabil dar și liber), job-uri nou apărute pe piața românească a muncii (e.g. lobbyist, copywriters, trainer), dar și medii de lucru mai puțin explorate prin care se poate obține atât satisfacție financiară, cât și intelectuală.

Prima zi a evenimentul i-a avut ca şi protagonişti pe Alex Gavril şi Ovidiu Oltean .

Alex Gavril este antreprenor în serie. Înainte de toate, este Managing Partner la Promocrat, o agenție de comunicare dedicată comunității de start-ups din România și nu numai. În cadrul Promocrat, Alex a lucrat îndeaproape cu peste 100 de întreprinzători din România și din afară, formând parteneriate de succes chiar și în cele mai neașteptate situații. Acesta a deschis evenimentul cu 10 mituri despre antreprenori, iar mai apoi a ţinut un workshop despre comunicare. În acest workshop, el s-a axat pe ideea de Permission Marketing, explicând cum s-a aplicat chiar şi asupra primei sale afaceri, Promocrat. A urmat o serie de studii caz, în care participanţii erau invitaţi să sune anumite persoane cu scopul de obţine fie o întâlnire, fie de a-i convinge să le devină clienţi.

Ovidiu Oltean este unul din cei mai premiați și apreciați experți din domeniul comunicarii si public speaking-ului din România. Prin tot ceea ce face ,inspira și sprijina Omul, pentru ca prin cuvintele și acțiunile sale, acesta să regăsească și să manifeste în exterior, Iubirea din interiorul său. Este fondatorul cursului intensiv de vorbit în public, Atelierul de Life Speaking, al francizei naționale de evenimente de public speaking, 5MS, facilitator al programului Speaker Elite și fost președinte al clubului Toastmasters Cluj. Acesta a susţinut un training de public speaking, prin care a dorit ca participanţii acestei ediţii să îşi stăpânească emoţiile în arta oratoriei şi să se descurce la prezentarea planurilor de afaceri din ultima zi a evenimentului. La începutul training-ului, a creat împreună cu participanţii o listă a lucrurilor pe care aceştia o cred importantă pentru a avea un discurs impecabil. Ca şi concluzie, există 4 paşi importanţi pentru a avea un discurs reuşit: să ai pregătite maxim 10 cuvinte pe care publicul să le reţină în urma discursului, să incluzi exemple personale în prezentare, să nu uităm de implicarea publicului şi să le captăm atenţia printr-un mix între emoţie şi informaţie. La final, acesta a oferit un CD(Poveşti care deschid minţi) participantului cel mai implicat în discuţiile training-ului.

Asa a fost în prima zi, urmând zile la fel de pline de informaţii cu oameni de business precum Lorand Soares Szasz, Pandea Bogdan, Corina Brânduşa, Mădălina Năstasă, Călin Mihalcea şi mulţi alţii.

 

Lasă un răspuns