Știai că ,,Facebook” intimidează antreprenorii?

0
515


Aceste date ne-au fost oferite de:
Anda Vlad – Cabinet de Proprietate Industrială

Web: http://www.consilier-marca.ro/

Facebookhttps://www.facebook.com/ProtectingYourTrademark/?fref=ts

Pe 4 februarie 2004 debutează ceea ce avea să devină câţiva ani mai târziu cea mai mare reţea de socializare din lume. Atunci, Mark Zuckerberg era doar un student la Harvard.

Cea mai populară reţea socială de pe tot World Wide Web-ul, Facebook, îşi are începuturile într-una dintre camerele de cămin ale Harvard-ului.

Aici, doi studenţi, Mark Zuckerberg şi colegul său, au pus la cale o formă de interacţiune virtuală a studenţilor din Ivy League şi Stanford University, apoi a altor facultăţi din Boston, din licee şi, în cele din urmă, a oricărui utilizator de peste 13 ani cu un calculator legat la internet.

Facebook a afişat pentru anul trecut o cifra de afaceri record de 4,5 miliarde dolari, iar profitul s-a apropiat de 900 milioane dolari. A crescut extrem de mult popularitatea clipurilor video în reţea, media zilnică fiind de 8 miliarde vizualizări. Facebook şi-a mărit cu 1.000 efectivele, având 12.000 de angajaţi.

Facebook a depăşit un miliard de useri unici/zi, în premieră, creştere de 17% faţă de acum un an. Numărul celor care intră măcar o dată pe luna este de 1,55 miliarde, în timp ce Whatsapp are 900 de milioane de „unici” pe luna, Messenger are 700 de milioane, iar Instagram, 400 milioane uiseri.

Din punct de vedere al Proprietăţii Industriale, Facebook a primit o preaprobare de la Oficiul pentru Invenţii şi Mărci al Statelor Unite prin care i se acceptă cuvântul englezesc “face” (în română “faţă”) că marca înregistrată atunci când este utilizat în contextul online.

Chiar dacă sistemul de înregistrare a mărcilor nu permite deţinerea tuturor drepturilor asupra cuvintelor precum „face” sau „book”, căci sunt încadrate la cuvinte descriptive, cei de la Facebook intimidează, de câte ori au ocazia, antreprenorii ce folosesc aceste două denumiri.

Cu toate că domeniul în care cuvântul “face” devine marca înregistrată e foarte îngust, totuşi este destul de ciudat că Facebook să deţină drepturi pentru un cuvânt atât de general şi utilizat precum “faţă”. Parcă toate fetele noastre ar fi marca Facebook!
Facebook duce o politică de intimidare la adresa antreprenorilor care îşi construiesc branduri ce au în component cuvintele “book” sau “face”.

De exemplu, doi tineri antreprenori care au creat anul trecut compania Designbook, un site care pune la dispoziţia antreprenorilor un spaţiu virtual în care să contacteze colaboratori sau investitori, au fost înştiinţaţi că gigantul american se va opune procesului de înregistrare a mărcii Designbook, pentru faptul că are în componentă termenul „book”.

Cei doi antreprenori s-au aparat şi răspund că brandul Designbook nu are nicio legătură cu afacerea Facebook, logo-ul este total diferit, cu fonturi şi culori diferite.
Cu toate acestea, avocaţii Facebook sunt foarte exigenţi şi nu vor să permită confuzii în piaţă.
De remarcat faptul că avocaţii Facebook au şi introdus în termenii şi condiţiile reţelei că userii nu pot utiliza mărcile Facebook, vorbim aici de logo-ul lor, abrevierea “fb”, “book”, “wall”, etc decât cu acordul Facebook sau conform ghidului lor de utilizare.

În procesele intentate până acum, totul se rezumă la brand şi protejarea lui cât mai bine. Nu vorbim de câştigurile financiare din procese, ci mai curând de protejarea cu stricteţe a portofoliului de mărci şi de transmiterea unor semnale în piaţă către cei care ar intenţiona să copieze brandurile FB: Atenţie, Facebook se apară!

Mai jos se află o lista cu unele din mărcile înregistrate deţinute de Facebook şi de companiile sale afiliate: #face, #facebook, #f8, #facebookDeveloperGarage, #FacebookExchange, #FacebookStudio, #Facepile, #FB #FBX, #FMC #FriendFeed, #home, #insta, #instagram, #like, #oculus,#poke, #ringmark, #wall, #whatsapp, #

 

Lasă un răspuns